هرکول پوآرو

سریال هرکول پوآرو

هرکول پوآرو

سریال هرکول پوآرو

هرکول پوآرو فرمانده امپراتوری بریتانیا شد

 دیوید ساچت بازیگر نقش هرکول پوآرو و شیلا هنکاک از جمله بازیگران تلویزیون و تئاتری هستند که در سال نو رتبه امپراتوری بریتانیا را دریافت می‌کنند.
 

به گزارش خبرآنلاین، عالی‌ترین رتبه‌‌های امپراتوری بریتانیا نوعی رتبه‌ شوالیه‌گری است که در 1917 توسط جرج پنجم پادشاهی بریتانیا شکل گرفت و شامل پنج رتبه است.

این رتبه‌ها شامل شوالیه‌ عالی صلیب امپراتوری بریتانیا (GBE)، شوالیه‌ امپراتوری بریتانیا (KBE)، فرمانده‌ امپراتوری بریتانیا (CBE)، افسر امپراتوری بریتانیا (OBE) و عضو امپراتوری بریتانیا (MBE) هستند.

ساچت 64 ساله و هنکاک 77 ساله به همراه ترور هورن تهیه‌کننده آلبوم‌های موسیقی، ریچارد ونت‌ورث مجسمه‌ساز و وین مگرگور طراح حرکت نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا را دریافت می‌کنند.

ساچت بیشتر برای بازی در نقش هرکول پوآرو شخصیت مخلوق آگاتا کریستی در سریالی به همین نام شهرت دارد. سریالی که سال‌های سال از تلویزیون بریتانیا پخش می‌شد.

این بازیگر زاده لندن است و کارنامه حرفه‌ای‌اش بیش از 40 سال را دربرمی‌گیرد، او در تئاتر و تلویزیون بریتانیا شهرت بسیاری دارد.

هنکاک که همسر جان تاو، بازیگر فقید نقش بازرس مورس است نیز شهرت به‌سزایی در عرصه بازیگری دارد. آنتونیا فریز نیز به دلیل خدماتش در ادبیات به یکی از بانو (معادل شوالیه برای زنان) نام گرفت.

او بیوه سر هارولد پینتر نمایشنامه‌نویس مشهور است که اخیرا کتاب خاطراتش از 34 سال زندگی در کنار این نمایشنامه‌نویس برنده نوبل را به چاپ رسانده است. فریزر همچنین نویسنده کتاب‌های پرفروش زندگینامه‌ای «ماری آنتوانت» و «ماری، ملکه اسکاتلند» است.

هریت والتر نیز به عنوان بانوی عرصه بازیگری نمایش انتخاب شده است. او در سال 2000 به دلیل فعالیت چشمگیرش در تئاتر، تلویزیون و سینما نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا را دریافت کرده بود.

استیو مکوئین 41 ساله که برنده جایزه معتبر ترنر است نیز نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا را می‌گیرد. در دنیای سینما نیز سندی پاول، طراح لباس و آندرا آرنولد، کارگردان تحسین‌شده فیلم «آکواریوم» نشان افسر امپراتوری بریتانیا را دریافت می‌کنند.

پاول برنده اسکار برای طراحی لباس فیلم‌های «شکسپیر عاشق»، «هوانورد» و «ویکتوریا جوان» است. آرنولد نیز برنده اسکار بهترین فیلم کوتاه برای «Wasp» است.

برت کووک، بازیگر 80 ساله‌ای که شهرتش را مدیون بازی در نقش کاتو در مجموعه فیلم‌های «پلنگ صورتی» است نیز افسر امپراتوری بریتانیا را می‌گیرد.

بی‌بی‌سی / 31 دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده